Ntah apa2 tah

7:00 PM Posted In , , 3 Comments »
jarak umah aku ke kolej (tempat aku keje le) dalam 12km..kalau ko bawak constant speed 60km/h dalam 12 min ko boleh sampai dah ofis...tapi aku tak penah lagi bawak dalam masa 12 min...paling cepat aku penah bawak dalam 15 min..tu pun pepagi sangat..subuh pun tak masuk lagi...sebabnya banyak traffic light..

so normally aku kuar umah kul 0740 sampai ofis kat2 kul 8 gak la..dalam masa 20min tu la, aku rasa semua orang bawak kete cam siput tanah..gler punya slow..siap leh borak2, main sms, jawab tipon...ada tu yang selamba je isap rokok, bukak tingkap (ada ke orang isap rokok tak bukak tingkap), bawak 20km/h macam makan angin, sambil bercintan-cintun dengan awek dok sebelah...tensi gue pagi2 tengok orang camtu..diorang ni takde punch clock ke kat ofis atau memang pepagi diorang ni suka buat aktiviti tak berapa nak sihat camni...grrrrrrrr...sib baik aku pakai kete comel...boleh cilok sana cilok sini..sabau je la pagi2 ni..

dalam 24 jam yang Tuhan bagi kat aku tu..waktu pagi la waktu paling kalut sekali...ibarat kata seorang kawan aku ni..kelam kelibut aku pagi2..walaupun aku bangun awal sekalipun (situasi yang amat jarang berlaku dalam hidup aku ) tapi antara kul 7 ngan 730 la waktu paling genting sekali...tiap pagi boss besar akan pack kan barang aku (my lappie le tu) ngan handbag sekali masuk dalam kete..dan tiap pagi jugakla sudah menjadi amalan dan habitat aku tak sempat bersolek kat umah..salu bersolek kat ofis je...muka bogel je g ofis..tapi yang penting gosok baju boss mesti buat..walau macam mana sekalipun kecuali kalau bangun lewat (situasi inipun sangat jarang berlaku tau)..terpaksala abg gosok baju sendiri..huhu sian abang..

sepanjang aku hidup berumahtangga ni aku rasa la boleh kira ngan jari berapa kali aku gosok baju waktu malam..tak tau la nape aku camtu..tak suka wat keje awal2..mula la tiap pagi tak sempat manjang...tapi kekadang tu aku sempat gak sediakan bekpes kat big boss..bancuh air je..tu pun 3 in 1..pastu panaskan la apa yang patut masak malam tadi..sebagai contoh..kalau dinner semalam aku goreng bihun..so paginya aku panaskan la bihun tu balik..at least pagi2 dia dah mulakan dengan air tangan kuli kecik dia tu...hehehhehe..kalau sempat la atau kalau aku masak malam sebelum tu...kalau tak...sendiri mau cari la bang oii..

nape la aku meraban tak tentu pasal ni..aku sebenarnya tak suka tengok blog aku tak ber'update'..nak tulis pun tak de idea...tu yang melalut citer waktu pagi tu..sebabnya cik abang salu bising...asik tak sempat je...hehehehehehehe

3 comments:

Neeza Shahril said...

kira okay la tu cerita kelam kabut pergi kerja.. hehehe..

akak dulu best.. sebab duduk bukan area town.. datang cantik aje.. hehe..

kuIna said...

biasa la tu... masa memang tak prnh cukup.. dh la tu cepat snngt berlalu... yg pasti pejam celik pejam celik.. dah tua..

Yummy Yum said...

kak neeza..dah takde idea dah tu..hehehehe

kuIna..tula kalau bagi 50jam sehari pun tak cukup gak..hehehe