Manusia

7:07 PM Posted In , , 2 Comments »
manusia mudah lupa
ibarat kata Mahathir..melayu mudah lupa
aku orang melayu
berbangsa banjar melayu
beragama Islam
tapi aku juga manusia
bukan malaikat
bukan nabi
dan bukan juga binatang
aku manusia biasa
yang punya banyak kelemahan
banyak sangat
kelemahan yang menyebabkan kereta baru boleh terguris luka
sebab langgar pagar rumah
kelemahan dalam mengotakan janji terutamanya
aku tak nak jadi orang munafik
orang tidak menunaikan janji mereka
tolonglah aku andai aku menuju ke arah itu
ingatkanlah aku
tegur2 la aku selalu
walaupun pahit untuk ditelan
tetapi yang pahit itulah ubat
sebab aku hanyalah insan yang lemah
insan yang alpa
pelupa lebih tepat lagi
tapi aku tak nak jadi nyanyuk
yang lupa segala2nya
tolonglah aku
bimbinglah aku menjadi seorang anak, isteri, kawan yang baik
yang diredhaiNya
sebab aku adalah
manusia biasa



2 comments:

l i e y n said...

manusia tu tiada yang sempurna...mari lah kita cuba memperbaiki diri..

Yummy Yum said...

ingat mengingati antara satu sama lain sangatlah penting...jangan biarkan kawan kita hanyut, lalai dan leka dengan keasyikan duniawi