hutang ke sedekah

3:42 PM Posted In , 7 Comments »
ada sorang tukang rumah
nama dia ah lok
rumah aku ni dulu, dia la yang renovate
upah dia memang mahal skit
tapi keje ok..tip top
kat taman aku duduk ni, banyak gak umah yang dia dah renovate
so dia dah tau selok belok rumah kat kawasan ni
aku ada apa2 masalah memang panggil dia
call hari ni, esok terus datang
aritu..bumbung rumah aku bocor bahagian dining
so panggil dia repair
dia datang repair...terus balik
tak mintak duit pun
pastu...paip air yang nak ke tangki air pulak bocor
panggil dia jugak
terus datang baiki
pun terus balik jugak
tak mintak duit lagi
pastu...paip air pulak bocor kat dapur (biasa la rumah lama, paip pun lama, banyak nak kena repair)
panggil dia repair
dia terus datang repair
siap buat housekeeping kat tangki air umah aku
pun sama jugak
terus blah camtu je
tak mintak duit pun ngan kitorang
pastu baru2 ni pulak, aku nak tukar jamban
dari jamban cangkung ke jamban duduk
panggil jugak si ah lok ni pasang
jamban kitorang beli
dia tolong pasang je
pun sama jugak
blah jugak
tak mintak duit pun
bila aku tanya abang, dia kata
lifetime warranty kot
hahahahhahahah
aku takut nanti...kang dia masuk buku tiga lima siap ada bunga lagi
wa talak mampu woooo
ah lok bila lu mau angkat wa punya duit




tapi dia tak pasang lagi sinki kat umah aku lagi ni...agaknya dia tunggu semua keje dia setel kot, baru dia mintak upah

haiya...sudah banyak bulan wooooo....wa tak boleh simpan duit lu lama2

7 comments:

nz said...

wahh byk btol dugaannye.. hadapi dgn tenang... tarik nafas dlm2.. :-p

saje singgah :)

Neeza Shahril said...

dia nak mintak tapi segan kot..
hehehe..

l i e y n said...

baik sungguh pakcik ah lok itu!!!

Yummy Yum said...

inas - thanx sudi singgah... :)

kak neeza - betul la, saya tanya dia baru dia kata...manyak mahai woooo..

lieyn - memang baik...sebab tu nak panggil lagi nanti..nak repair dapur lak..hehehe

ZahirMD said...

sy doakan puan dapat baby comel....

Yummy Yum said...

chong...awak silap entry le komen...anw..tq doakan saya

noniey said...

hahahahaa.. ah lok dah datang ke mintak hutang?