Sedeyyy

1:39 PM Posted In , , , 12 Comments »
bukan lieyn sorang je yang bersedey...aku pun sedey jugak...ingat bulan pose ni dapat la pose penuh...tapi telah dinasihatkan oleh yang pakar lagi bijaksana supaya jangan berpuasa...huhuhu...takut effect ke baby nanti...waaaaaaaaaaaa!!!!!

tapi apa nak buat kan...ini la namanya pengorbanan...dah la nak peknen susah..so dah ada peluang ni...jaga la sebaik mungkin...tak boleh degil2 sebab maybe this is the only chance yang ada untuk aku dapat anak..so semua kata doktor kena ikut...kita buat sebaik mungkin...yang mengizinkan Allah jugak kan...

memang morning sickness aku teruk skit...aku tak lalu makan langsung...asal makan keluar balik...sahur ada kot satu sudu nasik aku makan..tu pun jenuh nak ngabihkan..lepas makan je...wekkk terus...bukak pose pun sama...perut dah masuk angin...makan pun alahai...ada kot dalam dua sudu, lebih skit dari sahur je...pastu tak makan dah...abis tu camne...sian jugak baby dalam perut ni..so better tak yah pose dulu..tunggu keadaan dah ok nanti baru leh pose kot, ataupun terpaksa la mak yam ganti sebulan pose...huhuhuhu

tadi g scan...rupanya dah minggu ke-8 dah...salah kira..hehehehehe...sonoknya dapat tengok heart beat baby tadi...alhamdulillah...syukur sangat2...nak letak gambar scan, tapi tak clear la...tunggu la lepas raya nanti..scan pulak...

12 comments:

noniey said...

takpe.. yang penting baby dalam perut tu.. nak kena jaga.. selamat berpuasa sebulan lah ye kak yam.. biasanya kita mesti saing puasa kan.. insyaallah saya tak kena ganti kot tahun ni.. hehehe

Intan Noorazlina said...

kalau sy pun, sy akan advise kak yam jgn pose.. after all your effort kak yam, takpe tak pose for this year... untuk kebaikan both u n ur baby kan.. anyway, take care ye kak yam...

zahryanie said...

take care kak yam..

caehanadamia said...

take care, kak yam... sy pon xsbr rsnye nk nengok gmbr scan..hehehehheee..

Mak Doyah said...

tak pe ar yam...nanti ganti balik..ko mabuk teruk ni elokla tak puasa dulu...aku dulu kan masa mabuk teruk dan tak boleh makan apa2, ada satu benda je aku leh makan masa tu, biskut jacob gandum tu...satu hari satu peket habis aku makan, masa tengah keje kan, aku gigit sikit2 biskut tu, nak hilangkan loya..hehehe..lepas tu dah boring, makan chewing gum pulak, masa tu mulut aku tak boleh kosong, mesti ada something, tapi gula2 tak boleh, chewing gum boleh pulak..macam2 kan...

Yummy Yum said...

noniey - ahah, salu tu kita ganti pose sama2...ko pun boleh pose penuh ke noni, aqil nak dapat adik dah ke...tahniahhhhh...bestnya..boleh memboyot sama2

intan - thanx intan...akak akan jaga sebaik mungkin dan selebihnya berserah pada Allah je

yanie - tq

sue - nanti le...tunggu gambar scan tu clear

fae - aku pun selama 3 hari pose ni asyik sambal bilis goreng je la...yang lain aku tak sentuh..kang kuar balik

Kamarul n Hartini said...

Kak Yam jaga diri n baby baik2,tak pe la kalau tak puasa sbln yg pnting dua2 shat n selamat. nanti leh la kita gnti sama2 ek :)

hidayah said...

tak pe kak yam.. demi baby dlm perut... posa boleh ganti.. lgpun bkn saje2 je tak nak posa kan... take care eh..

ZahirMD said...

xpe tahun depan ade lg bulan pose...haha

Anonymous said...

takpe k yam..kesihatan lagi penting....nanti ganti balik sikit2.mungkin 2 minggu lagi ok kot

l i e y n said...

kak yam, jom gi McD tapi aku je le yg makan, kak yam tengok or cuba le makan sikit....
hehehehehehehe

dalam hidup ini perlukan pengorbanan!!!don't worry...boleh ganti punya.....

amboi noniey tu...nak rahsia2 plak...konon pegi clinic nak check aqil tapi dr raut wajah n jwpn yg diberi i know there is something else...mende baik pun nak rahsia!!!

ZahirMD said...

u gonna be STRONG puan..