week 4

8:00 AM Posted In , 9 Comments »
7/8/09

aku masih lagi ragu2 samada aku peknen ke tak...upt aku tak wat dah...aku takut aku bertambah stress...dengan h1n1 la...semua benda nak kena jaga...

kat umah, aku dah start pegang penyapu, masak, sidai kain, lipat kain je den malas...adoyaiiii...boring weiii kalau dok umah tak buat apa...takkan nak tengok tv ngan baca buku je...nak tido, aku ni bukannyer jenis tido siang...buat la keje umah skit2...tapi jangan bimbang...aku mintak tolong abang basuh toilet ngan mop lantai...bolehla...pejam je la mata tu mana yang tak puas hati...dah menolongkan...ucapla terima kasih...huhuhu....cop...ada sesapa tau tak mana nak cari helper buat keje umah during weekend....aku desperately nak la

ok..berbalik kepada tajuk asal...10/8/09...aku ada appointment ngan doktor...doktor nak scan...jeng jeng..aku seram..takut tak nampak baby..huhu..time nak scan je..aku dah cuak semacam...terus doktor tegur

mariam, jangan buat muka camtu, rilex...

hehehhe...mesti muka aku ketat semacam je sampai doktor tegur aku camtu...

masa scan, nampak la kantung kecik, yang dipanggil sebagai gestational sac...so ada baby la tu...alhamdulillah...syukur...tapi aku tak berapa nak puas hati sebab, bila mula scan je doktor cakap apa tau...

kecik la...tapi logik la..baru 4 minggu, tapi bentuk sac ni tak cantik....macam kena cramp ngan uterus awak...tapi memang uterus u bengkok pun mariam...kita cuba angle lain...ok...cantik tu...bulat elok je...awak mengandung mariam

hati aku dah tak berapa nak sedap...sebab mula2 doktor tengok tak cantik sac tu..sebabnya dalam paler otak aku masa tu dok compare ngan scan ivf yang lepas (2nd ivf)...memang ada nampak sac, tapi tak bulat...leper camtu je...aku takut embryo dalam uterus aku tak berkembang...the only way nak confirm kena check darah...check level hcg dalam darah

once doktor tengok muka aku, dia terus cakap

mariam, i confident u memang pregnant, bila i cakap kecik je muka u terus berubah, i tau u mengandung, dont worry, u jaga baik2 kandungan u tu, tapi kalau nak double confirm kita check hcg dalam darah, ok?

okla doktor, saya ikut je...

mariam, u mengandung la, jangan risau


alhamdulillah...syukur...


susah betul kan nak convince aku..upt dah positif, tanda2 peknen dah ada, scan tengok ok...nak jugak tu check darah...doktor pun ngikut je la...nak bagi aku confident 100%...

kenapa aku camni...susah sangat ke nak percaya yang aku ni memang sebenarnya mengandung..hanya orang yang dah lalui ivf banyak kali paham kot apa yang aku rasa...harapan kita setinggi langit, tapi bila fail satu ivf, rasa kecewa teruk sangat...so kali ni memang aku mengharapkan yang terbaik...tapi sentiasa bersedia dengan apa yang bakal terjadi..samada baik atau buruk...aku kena redha...hopefully test darah tu boleh mengyakinkan aku nanti

aku g jumpa doktor hari isnin, hari rabu aku amik result darah aku...berdebar siot...hehhehehe..takut hcg level rendah...kalau rendah maksudnya, tak peknen la...tapi alhamdulillah...tinggi rupanya....confirm la aku peknen...hahhahahahahha....teruk betul, sampai camtu skali kan...alhamdulillah...syukur sangat...baru la aku puas hati...baru la aku boleh bagitau kat semua orang yang i'm expecting....hehheheheheh...syukur, syukur, syukur...

so lepas ni aku dah tau aku pregnant, so kena jaga betul2, teruskan berdoa, solat hajat...alhamdulillah, nak tiba ramadhan ni, harapnya aku boleh jalankan ibadat puasa dengan sempurna, boleh buat terawih penuh sebulan dan semoga aku berjumpa dengan malam lailatul qadar...insyallah...

terima kasih atas doa dan sokongan korang....i luv u all....


nampak tak tu, ni baru 4 minggu 2 hari...memang kecik...lagi 2 minggu scan pulak

9 comments:

wifemdnavy said...

wa.. sonok nyer... jg diri baik2.. my first IVF - failed.. Nak menempuh kali kedua tu tak tau lagi.. trauma la, takut kecewa lagi

Anonymous said...

he kak yam...kenal tak nie..dah nengok dah gambar..nanti 2 minggu tunjuk ler lagi..paleku dah pening nie......selera makan dah takde...huhu..adakah ko merasainye juga................

Mak Doyah said...

Yam, congrates! Jaga diri baik2 tau...ambik supplement, jgn lupa, dan elakkan pegi tempat yg crowded buat masa ni, dan pakai mask tau bila keluar...

Kamarul n Hartini said...

kak yam TAHNIAH SGT, kalau mngidam aper2 bthu aku ea, tp aku tak reti buat kek coklat mcm ko buat :)

Yummy Yum said...

wifenavy - jangan putus asa, cuba selagi mampu, kecewa memang kecewa, tapi kena gak hadapi tu, hati kena kuat...insyallah ada rezeki u suatu hari nanti

zatul - alhamdulillah akak takde la pening2 cam ko, cuma loya2 tak lalu makan tu adala

fae - thanx fae

tini - aku tak nak kek cokelat, aku nak lemon cheese cake, boleh tak...hehehehhehe

kOtak kAtik said...

salam kak Yam:)
dah lama elly x tgk blog

terharu tgk blog kak yam,sekrang dah bleh letak baby-gaga.com...

Elly happy untuk kak Yam cuma tak tunjuk sangat je...yang elly doakan...dugaan yang mendatang akan dipermudahkan olehNYa

Tuhan je tau betapa kak Yanm berusaha...kak Yam mesti boleh!!!cayok2

noniey said...

alhamdulillah..

kena plak dgn bulan ramadhan ni.. bulan penuh keberkatan.. insyaallah semua doa kita akan diperkenankan..

Yummy Yum said...

elly - thanx..semoga doa kita semua diperkenankanNya

noniey - alhamdulillah...semoga dapat keberkatan dalam bulan ramadhan ni..insyallah

elyse said...

pn mariam
tahniah!!!!!
sy doakan semua yg baek2 tok puan n beby~