week 3

8:00 AM Posted In , 7 Comments »
31/7/09

appointment ngan dr mad 3/8/09...aku dah berdebar2...aku buat upt sekali lagi kat umah..aku tak wat kat klinik, aku takut kang line tu tak appear...dua kali aku buat sebelum jumpa doktor..alhamdulillah..both tests are positive...so aku ngan happy g jumpa doktor hari tu

masuk2 je bilik doktor...

congratulation mariam
awalnya doktor

upt positif kan

ahah
good sign la tu

smile

chit chat jap ngan doktor...nampak dia happy sangat...ye la...dah 3 tahun kan aku dok ulang alik jumpa dia buat ivf, so kali ni, baru le nampak tanda2 nak pregnant tu...tambah2 pulak, aku dok loya2 depan dia...hehehhhehe...saje je nak suh doktor happy tengok aku peknen...hehhehehe.. dapat borak kejap je ngan doktor sebab patient ramai masa tu..then dia bagi aku mc seminggu..suh rehat kat umah je...rilex2...baca quran...solat hajat..tu pesan dia...thank you doktor

ha ko...sampai 5 upt aku buat...semua aku tunjuk kat doktor...sengih je dia tengok patient dia ni

aku perasan dalam minggu ni aku sensitip skit la...semua benda nak cepat terasa...muntah2 tu boleh kata setiap pagi kot...loya tu pulak jadi waktu malam...perut aku rasa asyik senak je...macam banyak angin...salu rasa senak cam lepas lari 100m...good signs gak tu..hhehehhe..at least ada la simptoms macam orang peknen kan...takde la aku tertanya2...aku ni peknen ke tak...hehehehhehe

dalam pada aku dok sonok aku peknen...sometimes aku tertanya2...betul ke aku ni peknen..kalau time aku rasa loya ke nak muntah, aku rasa cam peknen, tapi bila aku ok, kuat makan, aku rasa macam tak peknen, aku tak confident sangat...aku kena prepare myself for the worst...memang aku tak nak stress...tapi aku tak leh nak elak benda2 ni semua datang dalam fikiran aku...aku try to be happy with my condition...frankly, setiap kali aku loya aku happy walaupun rasa itu rasa mu memang tak selesa langsung, ngan muntah hijau la, ye la perut kosong, tapi nak muntah jugak...kuar la segala air dalam perut tu...tapi deep down inside me aku happy dan yang bestnya cik abang kat umah ni la, setiap kali aku muntah ke rasa loya2 ke, dia mesti cakap...orang mengandung, biasa la tu....hehehhehe...pandai dia pujuk aku...weiii...korang ingat aku memain ke...emosi aku berkecamuk tau masa ni...kalau boleh aku nak rasa tanda peknen tu 24hrs, baru tenang kot hati aku...aku tak confident la beb...aku takut jadi macam aritu...dulu aku confident 100% aku peknen...walaupun upt negatif, aku confident kata aku peknen...tapi skang ni terbalik la pulak...walaupun aku dah buat upt tu 5 kali, dan semua test tu positif, aku still tak puas hati selagi aku tak tengok ngan mata aku sendiri baby tu ada kat dalam...maksudnya g scan la tu. aritu doktor tak nak scan, ye la...kecik lagi kan...baru 3 minggu...mana la nak nampak...dia kata datang next week, dia scan..baru leh tau baby ada ke tak dalam ni...so aku rasa nak capai ke seminggu tu cam setahun...lama siot...aku ni jenis manusia yang nak cepat je...tak sabar...so setiap hari dok perati badan aku ni ada perubahan ke tak...

hehehhehe...kesian kan...itula dia perasaan seorang insan yang dah hampir 8 tahun kawin, dan 4 kali jalani ivf...emosi kena kuat, sabar paling penting, support daripada family, rakan2 banyak membantu...dan aku tau Allah sayangkan aku....

7 comments:

Anonymous said...

sebak pulak baca akk punye blog nie..insyaallah, ade tu rezeki, baby akk kuar nnti, cubitt pipi die.hhmm lambat sgt keluar..hehe...betul ckp Dr tu, syukuri nikmat anugerah ini dgn byk baca Al Quran, solat hajat, solat sunat2 lain..alhamdulillah, Ramadhan pun nak menjelang..teruskan berdoa..syaziah

l i e y n said...

kak yam, kalau dah double lines tu confirm pregnant...muntah selalu2 pun tak bagus, nnt x selera makan, perut masuk angin lagi naya...
org pregnant pun kuat makan apa!!!
don't worry...don't think too much!!! doa2 je banyak....

hidayah said...

kak yam, saya pulak yg excited lebih kat sini bila tau tanda2 preggy tu dah ada kat kak yam. (rasa mcm saya pulak yg pregnant).. insya allah... ada la tu...tak sabar nak tgk baby kak yam... hehe

ZahirMD said...

Alhamdulillah...

iedaeidy said...

Tahniah!!! jaga kesihatan n semoga k yam sihat slalu.... welcome to our club :)

Yummy Yum said...

chong - alhamdulillah

ida - thanx ida

dAisy said...

congratulation puan....smoga puan n baby puan shat2 je...=)