Muhammad Faris Safwan

10:09 PM Posted In 6 Comments »
Aku dah kenal Faris ni hampir tiga tahun...aku sayang sangat kat dia...setiap masa memang aku rindukan dia...kalau boleh apa yang aku ada aku nak bagi pada dia...kasih sayang aku tak terbatas untuk Faris...kalau jumpa mesti aku peluk, cium sampai dia rimas menjerit tak nak..selalunya aku kena tampar la lepas je sayang dia bertubi2...hehehehe...dia memang kasar, suka sangat menampar orang, kesian aku tengok kawan2 dia, sampai berbirat lima jari kat pipi diorang kena tampar, agaknya dia geram sangat kot...sebab tu ringan je tangan dia tu, walau apa pun aku tetap sayang dia...ni aku nak cerita pasal the other side of Faris yang kasar tu...kalau korang tengok cerekarama last Friday @ TV3 (ala...yang V ngan Shidi berlakon tu...aku tak ingat tajuk dia), kan ke citer tu pasal V tak suka kat ayah dia sebab ayah dia dera dia masa dia kecik2 dulu..so dalam citer tu, diorang flashback la masa V kecik2 macam mana bapak dia dera dia, V kena pukul la...yang paling sadis sekali masa ayah dia potong kaki anak patung kesayangan V tu (anak patung tu V panggil Adik), so dia jerit la, abah jangan buat adik, jangan potong kaki adik, dia jerit2 la sebut nama adik tu...aku pun sedih gak la, takde la sampai tahap nangis, tapi aku tengok dada si Faris tu dah berombak...aku ingat dia saja2 buat, sebab dia ni memang suka berlakon, berlakon jadik orang demam la, jadik orang penat la...so aku tak kisah sangat la, tengah best kan layan citer, pastu dia paling ke arah adik aku, dia tutup2 mata ngan tangan dia, adik aku ingat dia purak2 merajuk...pastu tetiba je adik aku rasa ada air meleleh kat tangan dia, tengok2 si faris tu tengah menangis, takde bunyik langsung dia nangis...lain dari biasa la dia nangis...kalau tak mesti dia melalaknyer la...apalagi aku terus amik dia, peluk dia, sayang dia, sambil bercucuran air mata aku, mata dia pejam...tapi air mata keluar...memang terkejut la aku masa tu...tak tau sebab apa dia nangis, sebab dia tengok citer tu dari awal lagi...masa tengok tu happy je...bila part tu, dia start buat aksi yang luar biasa...aku memang cuak la campur sedih.....tak lama lepas tu, adik aku yang lain balik, terus si Faris ngan excitednyer bercerita dia nangis ngan aku...aku tetiba jadik confius...apakah itu semua lakonan semata...atau benar belaka....confusing 3x...so dia back to normal perangai dia.....Faris...Faris...skang ni dia dah ada adik Muhammad Irfan Syahmi (40 hari) dan dah ada adik sepupu Muhammad Aqil (6 bulan). Inilah dia 3 orang anak saudara aku yang aku sayang sangat....



Faris yang suka sangat berposing



Bila dah penat main, tido pun mulut ternganga




Berdoa semoga Mak Long dapat ramai anak...Aminnnn


Muka Aqil ni macam muka Ain masa kecik kan, betul tak Nana, Ikin..




Aqil suka sangat hisap jari



Inilah dia Irfan Syahmi yang temban

6 comments:

l i e y n said...

budak2 ni perangai dia mmg pelik...
'confusing 3X'...itu ayat datuk shah rukh khan dlm cite apa ntah

hidayah said...

hehe.. tgk gaya faris tu mmg boleh bayangkan camane yg kak yam cerita tuh :)

SfKn said...

ramai betul org suka nama irfan kan? kita buat kelab irfan sedunia nak?

Yummy Yum said...

Lieyn -> tu kan ke ayat Salman Khan dalam citer Kuch Kuch Hota Hai

Dayah -> tu yang buat akak rindu sangat kat dia tu

Pah -> Pah...ko jadi Pengerusi Kelab Irfan....hehehehe

Neeza Shahril said...

Ramai gak nama shahmi.. hehe.. kelab shahmi tak nak buat ke? hahaha!!

sabar Yam, dengar kata lelaki yg datang sini bakal jadi sihat dan subur ;) Semoga Arif balik nanti Yam boleh dapat anak cepat..Ameen...

Yummy Yum said...

kak neeza, macam mana tak subur, dok sana tengok pompuan kelubung hitam je....yang nampak pun biji mata je (ariff yang cakap...hehhehe)