Bukit Merah Laketown Resort:: Part 1

8:50 PM Posted In , 3 Comments »
sebenarnya dah lama gak la aku nak update pasal percutian aku ke bukit merah ni, tapi tak ter'update'...banyak la pulak kisah lain yang menyusul..so aku akan cerita start perjalanan aku dari Kuantan-Grik-Bukit Merah-Grik-Kuantan.

sebenarnya aku balik kampung dulu, amik mak aku kat sana...adik badik aku yang lain tak dapat nak join skali, masing2 ada hal...ye la lagipun aku tak plan pun nak cuti2 ni....alang2 Doc Mad postpone akunyer ivf itu ari, aku pun amik kesempatan bawak anak2 angkat g bercuti kat Perak ni...diorang pun tak penah sampai sana dan dalam masa yang sama aku ajak mak aku skali

29/5/09

Mr KA-I ada meeting kat KLCC pagi tu, so aku g KL petang tu, angkut 3 badik ni kat cherating. lepas abis keje, aku terus zuppp ke kl, dalam kul 730 kot dah sampai klcc...budak2 ni sungguh impressed tengok menara berkembar itu...so we had our dinner kat food court klcc, tak leh lelama kat situ, sebab perjalanan masih jauh lagi ke Grik tu...so the kids were very excited. this was their first time going to Perak. kitorang gerak dari kl dalam kul 830, so sampai kat umah aku dalam kul 1 pagi...sian budak2 tu..tak biasa jalan jauh..lembik memasing bila sampai umah.

30/5/09

disebabkan sampai umah awal pagi, so memasing bangun lambat...lagipun mak aku ada kenduri nak kena attend pagi tu kejap, so kitorang gerak dalam kul 12.30 tghari...perjalanan dari umah aku ke Bukit Merah ni amik masa dalam sejam je...tak la jauh sangat dan tak la dekat sangat..

sebabkan jalan bengkang bengkok, budak2 ni tak tahan, ada yang pening, ada yang rasa nak muntah2...so kitorang berenti jap solat kat masjid Bukit Merah ni


mak aku tengah dok picit kepala Nurul, tapi kakak si Nurul ni plak yang over excited

pastu tak sampai lima minit dah sampai bukit merah laketown resort...dekat je rupanya...kitorang terus check in...masuk bilik, terus tukar baju..sebab semua tak sabar nak main air...gambar masa kat water park tak amik sebab masing2 nak mandi


Suria apartment - kitorang dok sini 2 malam...okla bilik dia..2-room apartment

tengah beratur masuk water park..dalam water park tarak gambar...semua pakat nak main ayaq

so lepas mandi tu, kitorang singgah jap kat fish spa...alang2 basahkan...elok jugak rendam kaki kat sini...bagi ikan sel2 mati kat kaki tu

nurul n afiq kegelian

biasala aku..kalau tak jerit tak sah...abis satu kedai nengok aku jerit

abang jugak yang cool je bila ikan gigit kaki dia

malam lepas maghrib, kitorang kelaparan, makan kat gerai bawah resort tu je...lepas makan terus je ke zoo taiping..gigih jugak tu nak pegi...gamble je sebenarnya...sebab dah lewat kan, takut zoo dah tutup, alhamdulillah kitorang sampai dalam kul 10 malam, rupanya malam minggu tutup kul 12, so ada la masa lagi kitorang merayau kat dalam zoo tu

ramai gak yang nak nengok menatang malam2 ni

nurul muka seposen

awatnya yang masam dua beranak ni

mengantuk bebenor budak kecik ni

banyak tram car dalam zoo ni...so takde la lama sangat nunggunyer

siannnnn....masing2 cam kene paksa je nengok menatang kat sini

selesai sudah lawatan ke zoo...masing2 tak sabar carik bantal..huhu

to be continued in Part II

3 comments:

Lee said...

Hi Lady, your beautiful pictures brings back memories to me of old days, in the '70s and '80s when I used to travel via Grik East West H'way to Jeli and KB, then down to Trengganu, Kuantan and KL.

(Those times there was curfew between Grik and Jeli).
I guess these places have changed a lot now.
Hope to one day balek kampong and see these places again.
You keep well and have a great week, Lee.

Yummy Yum said...

hi uncle lee, thank you for visiting my blog.

if i go back to Grik via East West Hway, surely i'll upload all the latest photo there because normally i went back using Plus Hway...

hidayah said...

bestnya... saya tak penah smpi lgi bukit merah laketown tu... hehe