Maxis Oh Maxis...

12:22 AM 6 Comments »
aku bukan nak complain pasal line maxis, tapi aku nak bagitau kat korang semua pasal customer service Maxis ni..berikut adalah rentetan peristiwa yang aku hadapi bila deal ngan diorang ni:



Kes 1

aku: hello (sebab CS ni indian) saya nak daftar maxis broadband, macam mana?
CS1: u isi dulu borang ni (sambil hulur satu borang)
aku: saya nak guna internet kat hp, bukan nak guna modem
CS1: so kena daftar la, tapi akak kena guna sim card baru
aku: napelak
CS1: sebab kalau nak on internet kat hp, incoming call tak leh masuk, so akak kena tukar sim card kalau nak on internet
aku: camtu lak, so kena ada 2 sim card la, satu utk call, satu lagi utk internet, camtu ke
CS1: ahah, akak nak ke tak, kalau nak saya bagi nombor giliran
aku: okla
kat kaunter
aku: dik (sebab nampak muda lagi budak tu) akak nak daftar internet kat hp, nak kena tukar sim card baru ke
CS2: tak payah la kak, cuma kalau akak tengah online incoming call tak leh masuk
aku: ooooo...camtu ke, sib baik tak tukar lagi sim card baru
pastu ada orang lain nyampuk, betulkan apa yang budak tu cakap
CS3: bukan camtu la, kalau tengah uploading page, baru incoming call tak masuk
aku: okla kalau camtu, saya nak daftar la, tapi boleh tak kalau saya nak jadikan hp ni as a modem, nak connect internet kat pc
CS2: tak boleh la kak, kalau nak connect kat laptop or pc akak kena guna modem
aku: mmmm...takpe la kalau camtu, saya nak register gak la

pastu tak lama pastu, aku ada terjumpa ngan sorang minah maxis yang baik jugak la ngan aku, just sembang2 ngan dia, pastu terkeluar pasal cerita kat atas tu, pastu dia terus cakap, that indian lady tu memang tak tau apa pun, then aku kata la, nape letak dia kat front desk kalau tak tau apa, pastu aku try le tanya dia, boleh tak connect hp ke laptop, dia kata memang boleh pun, bagi kat dia laptop ngan hp, dia akan buat setting tu.....hampehhhhh....boleh rupanya..yang aku ni pun satu hal gak, dah orang kata tak boleh tu, tak nak tanya orang lain, senyap camtu je...sib baik tercerita kat minah ni, kalau tak sampai sudah aku tak tau pasal benda ni...

Kes 2

aku try call 123 (maxis hotline) nak tanya pasal international call, sebab aku tak leh wat international call

aku: hello, saya nak tanya la, kenapa saya tak boleh buat international call
CS4: u have to go to maxis center, bring ur passport and u have to pay some deposit
sound so berlagak, aku cakap melayu, dia cakap omputeh
aku: saya ni nak buat international call, bukan nak roaming
CS4: u hv to bring ur passport to maxis center, then they will register for u
aku: aikkk...nak buat international call pun kena ada passport ke, tak logik langsung
CS4: yes, u must have a passport to make an international call
aku: memang tak logik
CS4: u must bring ur passport to maxis center (suara dah tinggi dah, geram kat aku kot)
aku: ok, i'll check with maxis whether i shud i hv a passport to make an international call (suara aku pun dah tinggi ni)
CS4: ada apa2 yang kami boleh bantu puan (suara dah rendah skit)
aku:nope (terus letak tipon, geram)

pastu aku g maxis klcc (sebab kelas master aku dekat2 situ je), tanya diorang how to setup internet kat laptop using hp and activate for international call, diorang tak tanya pun pasal passport aku, diorang mintak ic je....hampeh punya perempuan, lain kali check la betul2 kalau nak jadi customer service...buat homework dulu la...grrrrrr...sib baik aku tak buat passport..hahahaha

6 comments:

Anonymous said...

Tukar Celcom la...

Neeza Shahril said...

akak tak pernah suka maxis.. :))

noniey said...

CS mana2 pun memang ada gak yang tak bestnyer. celcom pun sama. tapi nasib baik kita tak pernah lagi deal ngan CS yang tak best tu aka tak tau apa2 tapi buat2 tak tau..

l i e y n said...

CS mana2 pun mmg hampeh...
mmg le noni xde problem sbb noni duta celcom x berbayar!!!

Intan Noorazlina said...

sumtimes mmg ada cs yg hampeh dan tak tau apa2... tp yg pelik tu cemana bleh jd cs... dah takde org sgt kot... tp kak yam mmg tak logik la dia nak tgk passport tu... dia tau ke passport tu apa? hehehe

hidayah said...

so far mmg CS semua hampeh.. cakap ni based on exerience... masa saya paka digi dulu, siap nak ngorat2 lagi... bosan... org ada prob dgn phone sibuk nak cucuk jarum... huhu