Balik Kampung

10:04 PM Posted In 5 Comments »
huh..best betul dapat balik kampung..yang tak best tu dok kat atas jalan raya je dah sehari suntuk..semua orang nak balik, tak kira la raya apa pun, asal cuti panjang je orang malaysia ni mesti nak balik jenguk orang tua kat kampung...aku dari dulu memang camtu, pantang ada cuti skit, mesti balik kampung, lepas kawin pun sama, gilir2 balik kampung hubby ngan kampung aku...seronok dapat spend cuti dengan diorang..that's why le kalau pikir balik, kitorang ni jarang pegi holiday, sebabnya asal ada cuti je memerap kat kampung..sampai terlupa nak plan holiday..



ni aku nak cerita pasal balik raya cina aritu...kitorang bertolak dari kuantan lebih kurang kul 8.30 pagi, dan breakfast kat temerloh dalam kul 9.30 pagi dan meneruskan perjalanan semula dalam kul 1015 rasanya...pastu terus je pegi ke batang berjuntai, amik adik aku kat sana...masa tu kitorang dah tengok dah kat plus hway...kenderaan merangkak2 dari rawang sehingga ke slim river, so untuk elakkan jem di hway, kitorang proceed kat jalan lama, banyak kenderaan, tapi moving la, so dalam 2.3o kot aku rasa, perut masing2 berkeroncong, so berenti kat satu kedai makan ni, aku rasa kat slim river kot...nama restoran tu Nasi Beriyani apa tah...tak ingat...pastu masing2 amik nasik campur ngan air...aku order air kelapa, sebab aku rasa bestnya dapat minum air kelapa tengah2 panas...memang best...then sampaila air kelapa aku tu...jeng jeng jeng.....



inilah dia air kelapa yang aku order tu, dah la letak dalam kole (mug besar), basah lak tu tak berlap, aku rasa macam minum dari dalam gayung kat bilik air je..tapi aku bedal je, minum gak skit, sebab dah haus sangat dan memang aku nak minum air kelapa pun...geli gak sebenarnya...tapi pejam je la mata, sebab ramai orang kat kedai tu, nak order lain malas..last2 aku minum air masak je...huhuhuhu...

5 comments:

Anonymous said...

ni kalau cikgu BM suruh buat karangan "Balik Kampung", sure menitik air mata dia bila tengok teknologi karangan ni...

noniey said...

heheheehe.. lawak je KAI nih..

tapi memang lawak ah kak yam.. besar sgt ah kole tu. kecuali kalau kena letak dalam gelas lain, bleh diterima lagi. ni kalau sorang minum, giler punya besar.

Neeza Shahril said...

memula tengok tadi ingatkan baldi hahahaha!!!! sabor je la serve air dalam cebok toilet tu..
apalah diorang ni.. takde sensitiviti langsung...

l i e y n said...

ntah2 diaorg kehabisan gelas, so terpaksa guna cebok yg dlm toilet...huhuhu

Yummy Yum said...

sebelum air kelapa cebok besar tu sampai, aku ada tengok budak sebelah meja aku dengan penuh ghairah minum air dari cebok besar tu, aku pun senyum2 dalam hati, ada jugak yang minum air sudu selain dari mizawati, alih2 rupanya memang diorang serve air kelapa dari cebok besar tu..sabar je la