Master ku tak abis lagi...huhuhu

8:59 PM Posted In , 3 Comments »
hello...ada orang ke tak ni..sunyi je...macam takde orang je...berabuk semacam je....



itulah dia...dah lama tak mengemas kat blog ni...almaklumla time xm kan...bertungkus lumus study tak hengat...final xm last sunday was my last paper...lepas ni takde dah sibuk2 naik bas g kl dah...yuhuuuuu...

best ke dah abis belajar ni (actually tak abis lagi...sem depan wat projek je)...best sebab tak yah dah susah payah nak study lagi dah..lepas ni kalau nak berblogging dah tak de rasa bersalah lagi dah kalau tak study lagi..hehehehehehe....tapi harus diingat cik yam oii...awak tu projek tak siap lagi...thesis mana start tulis lagi makcik..huhuhuhu...kenselllll

tapi rilex skit la...tak yah nak berkejar2 g kl lagi..kalau tak tu boleh kira ngan jari, weekend mana yang aku ada kat umah...dan sepanjang dua tahun ni jugak la, banyak kenduri kawen kawan2, jiran2, sedara2 yang aku tak leh nak attend, sebab clash ngan jadual kelas aku...memang terasa la...aku ni dulu (sebelum wat part time study) pantang lepa cuti panjang skit, mesti balik kampung, tak kira la, kadang tu balik melaka, kadang tu balik grik, ikut mana dan...kalau cuti tu panjang skit balik la ke grik..kalau cuti pendek2 je balik melaka je la..jarang sebenarnya kitorang ni g bercuti..mana taknya...asal cuti je balik kampung...almaklumla kampung jauh kan..rugi tak balik woooo...

tapi tu la..sejak dua tahun ni...jarang sangat la aku balik kampung...tapi rajin la pulak aku g jalan2 keliling mesia ni...i do appreciate my weekend now...dah menjadi rutin aku dua tahun ni, asal abis je final xm, aku dah sibuk2 cari tempat nak release tensen, masa first sem tak silap aku, aku g cameron, pastu g genting, pastu pegi kuching, pastu g tioman...pasni rasanya aku nak ikut laki aku g miri..pastu nak bawak mak g langkawi...ni kalau jadi la...tapi masih dalam plan...aku ni nak g jalan2 tak leh nak plan earlier, takut ada benda turn up suddenly...so yang nak g langkawi ni pun tak discuss lagi ngan mak..ingat nak celebrate mother's day kat situ...surprise le tu kononnnnn...

so berbalik semula kepada kisah aku sambung master ni...apa yang best sangat selain daripada ilmu yang ditimba, dikaut itu...aku dapat kawan baru...kawan from different background..best..xchange idea..xchange xperience..xchange culture..xchange note..xchange macam2...best sangat...rasa rindu lak momen2 tu semua...stay up malam2 study..marathon buat esemen..kadang tu leh pulak pas beten...ko tido dulu..pasni aku tido ko sambung lak wat esemen ni ek...camtu la lebih kurang...abis tu dah last minit..camtu la jadinya...nak buek camno..masing2 dok jauh2, ada yang datang dari ipoh, seremban, kuantan, kl..so nak jumpa susah tapi tu la yang bestnya...itula yang manisnya...kalau awal2 sem, sementara takde test or esemen lagi kitorang merayau g jalan tar carik tudung, g klcc carik towel baju, kasut (aku ni sokmo tinggal towel, dah 3 towel aku beli sebab tu), makan tomyam kat kg baru...sedapppp...kawwww....tapi kedai tu dah terbakar...huhuhu...sedeyyy...

itula dia pahit manis seorang perantau membuat master part time di perantauan.....kononnnnnn....dan sekarang ini aku merindui saat kita bersama....huh jiwang..



pssttt...lin, zatul, umi, mimi, rina n suresh...pasni kita g singapore lak lepas present projek nanti ek...hehehhehehe

3 comments:

noniey said...

tunggu lah kita plak jadi pengganti kakyam.. huhuhuhu.. hopefully kita akan jadi sekuat kakyam..insyaallah

gud luck dah habis stage 3/4 stage master tu..tinggal skit je lagi pun.. insyaallah boleh..heheheh

SfKn said...

nak ikut g singapore...sabar kak yam, lepas ni jadi pensarah kanan yek

Yummy Yum said...

tq noniey..ala nanti bila dah start belajar takde bendanya..tak la susah sangat noniey

pah...jom g singapore..air asia dah sampai sana..firefly pun dah ada..aku tunggu ko jadi tpa ke baru aku leh kadi pensyarah kanan pah..hehehhe