7-11

9:10 AM Posted In 9 Comments »

semalam aku pegi seven eleven kat umah aku...nak beli la apa yang patut untuk dinner aku malam semalam ngan breakfast aku pagi ni, tak la lewat sangat masa tu, dalam kul 10pm..actually aku baru je sampai dari kl semalam lepas jumpa supervisor kat sana....so masa masuk 7-E tu aku nampak la satu iklan Tropicana Twister yang berbunyi:


'Buy 2 bottles 355ml Tropicana Twister, get this cute fridge magnet for free'


aku pun apa lagi terus la amik 2 botol juice tu n beberapa lagi barang keperluan...for those yang dah tau perangai aku ni, aku memang suka free gift, kalau beli barang kalau ada hadiah mesti aku suka nak beli...tak kira barang apa pun atau hadiah apa pun...so time nak bayar:


aku: dik, kalau beli dua botol air ni dapat free fridge magnet kan

cashier: tak tau

aku: tu dalam iklan tu (sambil tunjuk kat poster berkenaan, masa ni aku agak geram jugak la)

cashier: akak nak ke??

boleh dia tanya aku camtu, nak ke??? apa hina sangat ke aku ni nak barang free, bukannya aku curi pun

aku: nak la, dah beli 2 botol ni (nada geram)

cashier: tu kalau akak beli satu jus oren, satu jus epal

aku: tu gambar je dik, iklan tu tulis buy any two bottles

pastu dia panggil kawan dia

cashier: akak ni nak fridge magnet tu la (sambil tunjuk kat poster)

kawan cashier: bagi je la (sambil cari2), nah kak ni dia

siap bagi 2 lagi fridge magnet tu


so moralnyer...aku menyampah kat budak pompuan tu, control cun, pastu pandang semacam kat aku yang nak free gift ni

so korang boleh agak kan yang mana fridge magnet yang aku dapat dafri 7-11 tu

9 comments:

ummizz said...

ampehnya budak pom tu
yam, ng tgk fridge magnet tu..

-has

Yummy Yum said...

has..aku dah upload dah gambar fridge magnet tu...camne nak g ke blog ko ni..

noniey said...

dah lah penat, kena deal lak ngan budak pempuan camtu..hangin betul..nasib baik dapat gak...2 lak tuh....

hidayah said...

kak yam, kalau saya , saya cepuk je budak control cun tu.. huhu.. anyway, byk dah collection kak yam.. nnt saya tambahkan lagi koleksi kak yam - kali ni dari Ames punya yek... hehehe

l i e y n said...

mesti yg gambr orange tu kan?

l i e y n said...

dayah, don't forget to count me for the fridge magnet from Ames too...

ni rasa nk tayang kita punya collection gak

Anonymous said...

pasal fridge magnet pun boleh buat citer.. pompuan pompuan

hidayah said...

kak lin -- i'll include u as well.. hehe... jgn risau...:))

Neeza Shahril said...

patutnya kan Yam, depan2 dia.. tekan button handphone buat2 call manager 7-11 kat KL tu.. bagi tahu ada staff 7E yang tak reti buat kerja.. tengok muka dia camne..

geram jugak akak rasa.. apa salahnya ambik free gift.. macam lah dia tak ambik kalau di bagi.. ye la dia kerja kat situ.. hari2 tengok dan boleh ambik aje kalau tak beli 2 botol pun..

kahkahhhh.. baru perasan comment Mr Yam kat Jubail tu.. biarlah En Yam.. okay ape cite geram tu... :D