mmmm....update je la blog ni

11:09 PM Posted In 5 Comments »
tak best kan tengok blog tak ber'update'...tapi takde idea nak tulis apa..cuma skang ni tengah pening kepala ngan jadual student ni..dari dulu sampai skang ni, tak penahnyer ok jadual diorang ni...clash je manjang...ada tu lecturer senang je, kalau clash suh drop...tapi kesian lak kat diorang ni...takkan nak drop kan..kalau boleh setel tu setel je la...pastu nak tukar seksyen pun nak kena key in kat sistem..kalau dulu lantak le diorang nak tukar seksyen...aku jugak yang ngajornyer...tapi skang ni semua benda nak kena update kat sistem...seksyen student pun kena betul gakk..inilah dia kalau dah jadi mentor yang pandai sangat...aku memang pandai pun, semua masalah dapat setel...pening kepala pun aku gak yang kena telan..itulah nasib seorang mentor..dari dulu aku ngajar kat kolej ni student la 1st priority...diorang tak datang kelas, call, tanya nape tak datang, ada masalah ke...dulu aku tak datang kelas takde sapa yang nak call aku tanya (hp pun takde masa tu), pandai2 aku la nak pegi kelas ke tidak.....aku nak fail ke nak melingkup ke, lecturer tak ambik tau (ntah2 aku pun diorang tak kenal)..skang ni segala benda pasal student memang mentor kena tau, kalau tak tau tu maksudnya mentor tu tak pandai nak ambik tau..payah jugak tau nak jadi lecturer kat IPTS ni, sebab student la kitorang dibayar setiap bulan, takde student tak de bonus...tu sebab kat IPTS ni student tu ditatang mulia....tu sebab ada yang naik lemak tu..geram jugak kadang2 tu..bukan takde yang baik, yang rajin, yang pandai berdikari, tapi kalau dah surrounding tu camtu, diorang pun ikut sama la...tak tau nak salahkan sapa...ikut je la kan..aku carik rezeki kat sini...carik rezeki bayar hutang...ada lebih skit buat shopping, kalau tak keje sapa nak bagi aku duit shopping sesungguhnya...
memang la..kat mana keje pun kita akan hadapi masalah...sebab kita bekerja ngan manusia, bukan dengan binatang ke robot ke...manusia ni macam2 perangai..so kita kena la pandai tackle semua tu...kalau tak nak keje ngan orang...dok je umah...jadikla cam ulat dalam batu..ibarat kata pepatah...ulat dalam batu pun boleh idupkan...tapi takkan korang nak buat camtu...apa guna hidup kalau nak hidup dalam batu...ehhhh...apa la yang aku merepek ni...tak tentu pasal..
insyallah...my beloved hubby dapat jugak pegi ke tempat yang dia idamkan selama ni...aku memang jeles sebab aku tak leh nak ikut sekali...kali ni aku sangat berharap dan berharap...semoga harapan akan jadi kenyataan..Aminnn...semoga Allah restui perjalanan abang kat sana, walaupun masa yang diberi singkat, yang penting nawaitu kita nak pegi sana...dan aku selalu berdoa semoga aku dipermudahkan untuk sampai ke sana nanti...sape yang tak nak jadi tetamu Allah kan...walaupun kita ni hamba yang kerdil, yang selalu alpa dengan nikmatNya...yang hanya mengingatNya di kala musibah melanda, tapi Dia sentiasa menyanyangi hambaNya ini...semoga suatu hari nanti aku juga akan menjadi tetamu mu ya Allah..

5 comments:

l i e y n said...

green with envy gak kt abg arip....
nak gak kesana...

Neeza Shahril said...

Yam, Arip pergi umrah ke? senyap aje dia.. hari tu shahril call, tak angkat.. dia merajuk ke? ;)

noniey said...

ooo ni lah dia good news tu eh..hehehe... alhamdulillah...

Yummy Yum said...

dulu, kalau orang lain buat umrah, rasa jugak dalam hati bila pulak aku nak pegi, tapi bila laki sendiri yang pegi rasa macam menjerit2 je nak ikutttt...tapi insyallah kan kalau dah pasang niat tu Allah akan permudahkan..

kak neeza - ariff lupa nak save no shahril, hehehehe...memang dia perasan ada missed call, tapi dia dah call semalam...hehehehehe

Anonymous said...

Insyaallah, kang dapat keje kat arab, pegi la tiap2 bulan... hehe kalau keje kat Arab la. apa2 pun ada la masa nanti nak pergi nanti.

Neeza, bukan apa... malu la nak sembang dengan abang haji Syahril, kang keluar hadis, kelu lidah tu... haha, gurau je. La ni 2nd batch dah ada, meriah la jugak. Aktiviti tetap ada. So biar syahril concentrate kat anak bongsu dia yang hampir nak terkeluar tu.