Beginila nasibku

10:33 AM Posted In 4 Comments »
nak citer pasal kejadian kete breakdown...aritu tulis blog kat hp je..so tak leh nak detailed out pasal what really happened on that day..

hari tu hari sabtu..almost every weekend aku travel g kl..kelas master aku kat utm jalan semarak...so kalau minah ni drive dalam 2 jam lebih skit dah boleh sampai dah kat utm tu..so aku kuar umah kul 1130, kelas kul 1400, so sempat la sampai dalam kul 1345 camtu kan..

masa mula bawak kete tu aku rasa cam lain macam jugak la, kurang pick up kete aku tu..tak macam biasa (biasa dok bawak 130 n 140) so bila bawak dalam 110 rasa slow sangat, press le minyak skit..ok je...lepas bayar tol kat bentong, aku press lagi minyak (naik bukit kan, memang rasa giler kete tak pick up masa tu). aku tekan abis, pastu prapppppppp...pap...pap...pap.. alamak.. apa dah jadi ni...yang aku risau sangat2 pasal tayar..tapi boleh pulak gerak kete ni...pastu nampak macam ada orang follow dari belakang dok pandang2 kete aku...(bunyi masih ada lagi)..aku tak sedap hati, berenti tepi jalan (1 km from tol bentong, turun bukit)...kete yang follow aku pun berenti gak skali (pakcik cina yang baik hati)..aku terus check 4 tayar aku..semua ok..pastu tengok bonet depan...wahhhhh...berasap kete aku...seram giler...tengok ada minyak kuar dari kete...

"minyak keluar la, u dari mana"

"kuantan"

"manyak jauh wooo, gua pun from kuantan"
smile

"ok...gua chow dulu"

panic...
amik tipon, call abang, pastu abang sms bagi no peugeot care-line...at the same time aku call insurance (Lonpac)...compare harga towing antara peugeot ngan lonpac, so decide amik Lonpac...(bayar rm100 je, sebab insurance aku cover rm300, total is rm400)...

kejadian berlaku around 1315, so dapat setel menatang kat atas tu dalam kul 2, call siti situ sana sini...tow truck tipon aku..

"lu punya kete mana tempat"

"km60.9 arah ke kl"

"lu tunggu sana aaa...nanti gua sampai lagi 2 jam"

"hape!!! 2 jam!!! wooo manyak lama mau tunggu"

"okla..dalam sejam gua sampai...lu tunggu aaa..."

"apsal banyak lambat, lu ada mana skang"

"genting sempah....jalan banyak jem"

"okla...gua tunggu je la...nak buat camne lagi"
so aku tunggu la, sambil internet browsing...thanks to maxis broadband...tak le boring aku menunggu dalam keadaan panas tu..pastu orang mesin rumput pulak...takut lak kena kat cermin kete aku....doa lagi..jangan jadi apa2...so takde apa2 berlaku....

surfing...facebook...blogging...bosan...boringggggggg....panassssss

suddenly, ada kete datang dekat...turunla mamat yang muka bukan pecah rumah..offer nak tolong...aku bagitau, takpe, tow truck on the way...pastu agaknya tak puas hati kot, member dia pulak turun (muka pun tak macam pecah rumah jugak la), tanya mcam2, so aku kata, kete still under warranty, so aku kena hantar kat peugeot jugak..okla..diorang blah... alhamdulillah... syukur sangat... aku takut aku kena kidnapped je nanti...mana tau kan...macam2 boleh jadi pe...

so around 1530...tow truck sampai...abang pun dah on the way..aku pun dah tipon classmate mintak tolong bagitau kat prof aku tak masuk kelas petang tu..aku tau ada kuiz, tapi nak buat camne kan...

cina tow truck dok bising bagitau kete aku manyak berat...aku sengih je la...kete kecik pun berat gak ke...pok pek mulut dia...layan je la...abang kejar dari belakang...jumpa kat hentian gombak, naik ngan abang sampai la kat glenmarie..nasib baik ada orang jaga, so kete masuk wshop..hari selasa baru leh mechanic tengok...

masa kat peugeot tu sempat gak la intai 407 ngan 308...

407 ke 308



407 sexy...


308 power...

ongkosnya?????

4 comments:

hidayah said...

hmm... kesian kat kak yam..nasub abg arip ada.. kalau saya, mmg risau.. kat highway tu mcm2 boleh berlaku... nak offer tolong lah itu lah inilah... nasib kak yam xde apa2...

ada member2 bgtau kete peugeot-naza ni asyik problem je? huhu..ntah...

Neeza Shahril said...

akak takut bawak kete sengsorang. kalau lah jadi gitu kat akak, mesti bantai meraung kat highway.
nasib baik tak jadi apa apa pada yam kan..

Yummy Yum said...

dayah - tu la, alhamdulillah abg arip ada, tapi memang pun kete memang bawak banyak masalah kat kitorang

kak neeza - dulu dah penah jadi camni, tapi ngan noni, meraung sakan gak la, sebab tu masa jadik tu saya tau apa nak buat...

Rasyidah Abd. Aziz said...

aku pun dgr gak org kata, keta2 naza ni manja sgt, senang problem...aper2 pun aku minat gler tgk 407...pergghh