Doa

9:21 AM Posted In , , 9 Comments »
bersawang dah rupanya...mana la tuan rumah ni..dah lama hilang..merajuk ke

bukan merajuk..cuma mood nak menulis tu takde...emotionally and mentally tak berapa stabil..mudah sangat tersentuh...cepat sangat airmata ni mengalir..rasa nak dok sorang2 je..tak nak jawab call..tak nak sembang ngan sape2 pun...cukupla aku mengadu dengan Tuhan apa yang aku rasa kalau itu memberi ketenangan pada aku..tapi sampai bila aku nak macam ni..sampai bila aku nak merintih dengan nasib diri ni..ada orang lain lagi teruk pada aku...aku tak bersyukur ke? kenapa aku masih lagi bersedih...kenapa aku masih lagi rasa rendah diri..kenapa airmata ni jadi peneman setia aku..

bila sorang2 macam ni..kata2 mak sentiasa jadi peneman

berdoa yam..berdoa...jangan putus asa dengan Allah..Dia sayang kita semua yam..ini semua dugaan dari Dia untuk kita semua..bukan dugaan untuk yam sorang..tapi dugaan untuk mak jugak...mak selalu doakan yang terbaik untuk anak mak..

bila hubby tengok aku bersedih..dia selalu cakap...

bukan kita je yang susah camni...ramai lagi yang macam kita..sekurang2nya kita ni ada jugak harapan dan peluang nak dapatkan zuriat...bila kita rasa kita sedih, ada orang lain yang lebih sedih dari kita, yakin dengan Allah, insyallah abang percaya ada rezeki untuk kita nanti

aku tau, jauh dalam lubuk hati dia, dia pun sama sedih ngan aku, tapi dia lelaki dan dia tak suka tunjukkan rasa negatif tu depan aku..dia cakap camtu sebab nak pujuk hati dia sebenarnya

sekarang ni aku berdoa dan berdoa semoga percubaan kali keempat ni ada hasilnya...Insyallah

Dr. Mad pesan...berdoa banyak2 ye Mariam...doa banyak2

Mak pesan...lepas ni jangan mop lantai...kerja hang berdoa dan berdoa je

Abang pesan...dont worry...i'm going to take care of everything...baca je Quran tu..buat penenang hati

dan aku tau dan aku tak payah nak suruh pun, korang pun selalu doakan yang terbaik untuk aku kan...aku terharu sangat dapat kawan macam korang semua...

terima kasih semua...i love u all..i mean it

9 comments:

Kamarul n Hartini said...

Btul tu kak Yam, kami sntiasa mendoakan yang terbaik tuk kak yam.

noniey said...

jangan pk banyak2... bila kak yam selalu sgt pk, tu yang lagi susah hati.. semua yang dipesan tu ada benarnya..

pasal keje.. jangan risau.. setakat ni sume beres.. ehehehehe..

take care..

wish both of u all d best...

kak yam tak perlu rasa rendah diri sebab kak yam lebih lagi dari kami semua...

ada hikmah yang kita semua tak dapat nak ungkapkan dengan kata2... cuma Dia je yang Maha Mengetahui...

gud luck..

Rasyidah Abd. Aziz said...

kak yam...
aku sentiasa doakan ko...best of luck, yakin pada ALLAH sentiasa.

zat said...

jgan bersedih k yam........jgn bergundah gulana...tuhan sentiasa bersama kita

l i e y n said...

kak yam, sabar kay!!!!
kita org sentiasa doakan yang terbaik....

Noraidalin Buang said...

Yam, Allah dah promise dalam Al-Quran, bagaimana mereka mengatakan mereka beriman jika mereka tidak diuji? Inilah antara ujian Allah untuk hambaNya yg Dia sayang Yam. Allah tak akan menguji mende yg Dia tahu hambaNya tak boleh terima. Sebab Dia tahu ko boleh terima dan bersabar. Ini menguji berapa lama kita boleh tahan dgn ujian Allah. Ujian dia datang dalam pelbagai bentuk Yam.

Teruskan lah berdoa, sambil berusaha. Usaha lah dgn sungguh2 - tradisional, teknologi moden, etc. Insya Allah, aku doakan Allah akan makbulkan doa Yam satu hari kelak. AMIN.

Yummy Yum said...

terima kasih semua atas doa kalian..

aku redha dengan apa yang Tuhan tentukan untuk aku dan dalam masa yang sama juga aku tetap akan berusaha dan berdoa selagi aku mampu

hidayah said...

kak yam... your moment will arrive...soon... insya allah.

Mak Doyah said...

Yam, dah siap ke buat prosedur kali ke 4 ni..doa banyak2 dan yang penting ko jgn la sekali2 buat keje yg kuat2...sebab masih baru kan..takut lum kuat lagi...memang betul la mak ko kata tu, jgn buat keje rumah mop2 lantai, berdiri lama2 pun jgn, ada kawan aku berdiri lama sikit masa basuh pinggan pun boleh sebabkan dia keguguran tau..tu la kalau lum kuat lagi...so take care ok Yam...aku doakan kau akan dapat baby yang cute2 macam kau...