Korban Cinta

11:40 PM Posted In 8 Comments »
berkorban apa saja
harta atau pun nyawa
itulah kasih mesra
sejati dan mulia
itulah dia lagu P.Ramlee yang salu kita nyanyikan kalau kita kena berkorban ke untuk sesuatu yang lebih baik, dan juga berkorban untuk menunjukkan rasa kasih dan sayang kepada yang tercinta..dan itulah keadaan aku sekarang ni...aku tengah berkorban, berkorban bersungguh2, aku takut sangat tewas dengan godaan sekeliling aku ni, godaan datang pelbagai bentuk, aku hanya mampu melihat sahaja, dalam hati menjerit nak, tapi apakan daya....
demi kasih sayang
yang aku pertahankan....
tu lagu siti pulak...memang....demi kasih sayang aku buat semua ni...aku sanggup buat apa saja untuk yang tersayang...macam tu la kan kalau dah sayang....
hahahhaha....macam serius je kan bunyik tu...hehhehe...sebenarnya aku skang ni dalam DIET MODE....huhuhu..perit rasanya nak berdiet ni...sebenarnya aku tak suka nak makan ubat ke, minum apa2 ke utk sekat nafsu makan ni...bagi aku makan tu satu nikmat, buat apa kita nak bunuh satu nikmat yang Allah beri itu, cuma kita kena control je...nanti kalau dah sakit tak lalu makan, baru la rasa nikmat makan tu...so skang ni aku makan jugak, tapi kuantiti tu aku kurangkan skit la, contoh...kalau selama ni aku mintak nasik penuh, aku mintak mak cik tu kurangkan separuh, kalau dulu aku makan malam, skang ni tidak lagi....huhuhuhuhu....sungguh lapar perut ku ini.....perit rasanya....dan satu lagi aku try tak minum ais, sebab orang cakap ais pun salah satu punca perut buncit..ntahla, aku ikut je, lagipun aku ni memang jenis tak minum sangat ais, so bab ni aku tak heran sangat, bab tak makan malam ni aku heran sangat2 ni....lapo weiiii....lepas balik gym nak je rasa bedal sup tulang ngan nasi putih, adalak sambal belacan...perggghhhhh....sedap siottttttt.....tapi apakan daya....demi nak kurus kan....aku akan coba dan terus coba
coba kau lihat
coba kau coba
ada jugak yang cakap ngan aku, nape ko diet, nape ko g gym, aku tengok tak la gemuk sangat.....korang dengar tu...tak la gemuk sangat katanya, maksudnya aku ni bukan dalam golongan yang kurus kering...huhuhu...tapi bukannya aku nak kurus kering...aku cuma nak sihat dan bertubuh langsing...itu saje...hehehhehe.....tinggi benar cita2 ku ini...setinggi budak darjah satu yang nak jadi doktor bila besar nanti....hehhehe...tapi takpe....aku akan buat selagi termampu...kalau korang tengok aku macam tu je, maksudnya memang betul la, aku ni hot2 chicken shit...hehehehehe

8 comments:

l i e y n said...

nak kurus untuk suami itu suatu jihad!!!
chayok chayok kak yam

hidayah said...

hot hot chicken shit... haha.. lama tak dgr org sebut perkataan tu.. eh.. gemuk sgt ke kak yam? sampai nak diet?? sblm saya fly rasa kak yam takdela gemuk pun... huhu.. n'way, selamat berdiet. hehe..

~ nampak ke webcam pagi tadi? hehe

ikien said...

good luck k.yam semoga dirimu menjadi kurus seperti yg diidam2kan.he.he.he

Anonymous said...

korang tengok external mmg la nampak kurus...

Neeza Shahril said...

amboi encik KA-I... sedapnya dia.. cuba tengok mak-mak arab tu.. gemok gedempol tauuuu.. hehehe..

Yam, gemuk sikit okay kot.. boleh jadi bantak peluk hehehehh..
tapi kalau Mr Yam dah kata kena kurus, kena usahalah kot... ;)

Yummy Yum said...

ishh..mr ka-i ni..kot ye pun, tu hal rumahtangga, janganle dibawa ke sini, yang internal2 tu kita citer lain hari ek...

dayah..memang le nampak aku tak gemuk..tapi tu la, biar la kalau aku pakai kebaya nanti nampak sexy...hehehehhehe...semalam dapat tengok fatihah tengok tv kot..hehhe

lin..kalau buat untuk suami dapat pahala kan...nampak cam senang je nak wat pahala, tapi nak wat dosa pun senang jugak...hehhehe...tu yang kena mintak maaf hari2 tu...hehhehe

ikin..doakan akak berjaya suatu hari nanti...

kak neeza...ariff tu memang camtu...mana taknyer dia kenal saya berat 40kg, skang bila dah tambah banyak tu yang banyak sangat complain tu...tak sedar dia lagi banyak tambah...hehhehehe

noniey said...

ntah apa2 je KAI nih.. dah lah suka2 nak kutuk pempuan yang laki dia ada kat AS sekarang nih...hehehe

takpe kak yam.. lagi sebulan.. mesti bolehnye.. tapi lepas sebulan, jangan lah stop plak ek..hehee

Anonymous said...

tak suruh pun kurus... tapi kalau kurus ok gak kan. Tapi tapi jgn gemuk tahap cipan dah le, kang kena beli baju baru, ... baru, etc...